Podstawowe informacje dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Błędów
- każdy właściciel nieruchomości ma obowiązek złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w czasie do 14 dni od dnia, w którym nieruchomość zostanie zamieszkała.;
- deklarację można pobrać ze strony internetowej gminy pod zakładką: „Do pobrania" -> Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
- opłata wynosi 20 zł od osoby za jeden miesiąc, zarówno za małe dzieci jak i seniorów, płatna z góry do dnia 10-tego każdego miesiąca;
- każdy właściciel nieruchomości, który złożył deklarację otrzymuje indywidualny numer konta oraz książeczkę do wpłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- każda zmiana liczby mieszkańców musi być zgłoszona w postaci korekty deklaracji najpóźniej do 10-tego dnia miesiąca następującego po tej zmianie;
- właściciele nieruchomości letniskowych również składają deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, z tym, że opłata jest ryczałtowa i wynosi 150 zł na rok, płatne do 30 czerwca każdego roku;
- odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości w gminie Błędów odbywa się zgodnie z harmonogramem, który dostępny jest na naszej stronie internetowej w zakładce: „Terminarz wywozu śmieci”;
- odpady odbierane są dwa razy w miesiącu;
- w przypadku nieodebrania prawidłowo segregowanych odpadów w dniu wynikającym z harmonogramu, należy zgłosić taki przypadek niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego do Referatu Gospodarki Komunalnej pod nr tel. 48-66-80-645;
- w przypadku złej segregacji odpadów, nie zostaną one odebrane od właściciela nieruchomości oraz dołączona zostanie do nich naklejka z informacją o złej segregacji;
- zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439, wszyscy mieszkańcy gminy zobowiązani są do segregowania odpadów, bez możliwości wyboru opcji bez segregacji;
- stwierdzenie na podstawie zgromadzonych dowodów, że właściciel nieruchomości uchyla się od obowiązku segregowania odpadów będzie skutkować postępowaniem administracyjnym i nałożeniem na właściciela nieruchomości kary w postaci trzykrotnie podwyższonej opłaty miesięcznej;
- odpady zbieramy w workach i dzielimy na frakcje:
* worek zielony: szkło
* worek niebieski: papier i tektura
* worek żółty: plastik i metal
* worek lub pojemnik czarny: odpady zmieszane (nienadające się do recyklingu)
* worek brązowy lub kompostownik: odpady biodegradowalne;