Poprawa cyberbezpieczeństwa w gminie Błędów
Gmina Błędów otrzymała 583 055 złotych dofinansowania w ramach konkursu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd”. Projekt realizowany jest w obszarze zaawansowanych usług cyfrowych, a pozyskane dofinansowanie zostanie przeznaczone na podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Gminy Błędów.
Prowadzony przez CPPC projekt „Cyberbezpieczny Samorząd” ma na celu podniesienie bezpieczeństwa informacji w jednostkach samorządu terytorialnego przez poprawę odporności i umiejętność efektywnego przeciwdziałania oraz reagowania na incydenty w systemach informatycznych. Umożliwi realizację wielu rodzajów inwestycji mających na celu podniesienie ogólnego poziomu cyberbezpieczeństwa Urzędu Gminy w ramach trzech kluczowych obszarów wsparcia: organizacyjnego, kompetencyjnego i technicznego. W ramach projektu zostanie wykonamy audyt i wdrożenie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, przeszkolona zostanie kadra zarządzająca i pracownicy urzędu z zakresu cyberbezpieczeństwa. W ramach projektu zakupionych zostanie szereg usług, sprzętu i oprogramowania z licencjami do skutecznej obrony przed zagrożeniami z sieci, tak by możliwie jak najlepiej zabezpieczyć wszystkie przechowywane dane.
Projekt grantowy pn. „Cyberbezpieczny Samorząd” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC), Priorytet II Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa w ramach środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!