Logo Gminy Błędów

Nowy Urząd Gminy Błędów

Ocena 0/5

Nowy obiekt o powierzchni 900 mkw powstanie na działce, gdzie znajduje się obecny urząd. Znajdować się w nim będą pomieszczenia: Rady Gminy, biura wydziałów Urzędu Gminy Błędów, Urząd Stanu Cywilnego, siedziba Wójta i Sekretarza Gminy oraz pomieszczenia sanitarne, techniczne i pomocnicze. Projektowany budynek ze względu na jego funkcje będzie przystosowany również do przebywania w nim osób niepełnosprawnych. 

–  Wystąpiliśmy już z wnioskiem o pozwolenie na budowę. Z końcem stycznia lub początkiem lutego sprawa powinna mieć pozytywny finał. Kolejnym krokiem będzie przygotowanie postępowania przetargowego i przystąpienie do prac.  Chcemy rozpocząć budowę w tym roku - zapowiada Mirosław Jakubczak, Wójt Gminy Błędów.

Po zakończeniu prac i przeprowadzce do nowego obiektu, obecny budynek zostanie zburzony, a w jego miejscu powstaną miejsca parkingowe. Z działki znikną również inne budynki - pozostanie tylko jeden obiekt gospodarczy. 

Inwestycja zostanie sfinansowana m. in. z Rządowego Funduszu Polski Ład : Program Inwestycji Strategicznych. Z tego źródła Urząd Gminy Błędów pozyskał już 5 mln zł. Trwają rozmowy w sprawie pozyskania dodatkowych środków m.in. z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jest to jak najbardziej możliwe ze względu na fakt, że w założeniu nowy Urząd Gminy będzie nie tylko funkcjonalny, ale ma być też budynkiem energooszczędnym ( wykorzystane będą m.in. panele fotowoltaiczne, pompy ciepła do ogrzewania, rekuperacji, odzysku wód powierzchniowych). Budynek będzie również doświetlony naturalnym światłem z dużego dachowego świetlika, a na parkingu przez budynkiem ma stanąć stacja do ładowania pojazdów.  

 

 

 

Galeria zdjęć

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Dodaj komentarz

Spodobała Ci się informacja? Zostaw nam swoją opinię
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!
Twoja ocena
Ocena (0/5)

Pozostałe
aktualności