Informacja dla mieszkańców gminy Błędów w sprawie odśnieżania chodników
Zgodnie z Art. 5.1. ust. 4 , Ustawy z dnia 13 września 1996r. (tj. Dz.U. 2023 poz. 1469) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Błędów (tj. Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego z dnia 18 maja 2020 r. poz. 5633), do obowiązków właściciela nieruchomości należy między innymi:
- uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości;
- właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych;
- obowiązki te powinny być realizowane w taki sposób, aby nie powodowały zakłóceń w ruchu pieszych i pojazdów
- piasek lub inny materiał użyty do celów, o których mowa w ust. 4 należy usunąć z chodnika po ustaniu przyczyn jego zastosowania.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!